Убейконь С.М., (Донецький УВК№78).Фрагмент уроку з теми «Голонасінні», 7 клас.
03.08.2012, 12:50
Необхідність підвищення ефективностіуроку,як
основної форми організації навчально-виховного процесу,є найактуальнішою. М.М.Скаткін писав: «Урок-«клітинка»
педагогічного процесу. В ньому,як сонце в краплі води, відтворюються всі його
сторони». Художник
створює живописні полотна, драматург-
шедеври для театру,композитор-музичні твори. Вчитель, якщо він не «урокодавач»,
а творець, створює урок як твір педагогічної майстерності, створює його для
дітей і разом з ними.
В дидактиці уроки класифікують за різними ознаками: виходячи з мети,
етапів засвоєння учнями навчального матеріалу, методів навчання, форм
організації навчальної діяльності тощо. Типологія уроків історично змінна-вона
постійно уточнюється, збагачується у процесі вдосконаленнядидактичних і психологічних основ навчального
процесу.Отже,
моделюючи урок, насамперед необхідно,на
мій погляд, встановити взаємозв’язок найсуттєвіших компонентів навчального
процесу. Послідовність конкретних цілей, спрямованих на досягнення мети
організації уроку,є тим
внутрішнім стержнем, навколо якого розміщуються навчальний матеріал та
методичні прийоми.
Особливістю сучасного урокує:
КОМУНІКАТИВНА СРЯМОВАНІСТЬ;
ДІЯЛЬНІСНИЙ ТАТЕКСТОЦЕНТРИЧНИЙ ПІДХОДИ.
Технологіякомунікативного навчання – навчання на підставі спілкування, що дозволяє
розвивати в учнів вміння висловлювати свою думку, відстоювати її, встановлювати
стосунки в групах, мікрогрупах на підставі поваги,
взаєморозуміння. Навчання на підставі спілкування в інтерактивному режимі є
сутністю всіх інтерактивних технологій. Ефективність групового спілкування - діяльності
пояснюється закономірностями спілкування і взаємодії, за яких в учасників
зростає продуктивність спільної праці.
У своїй педагогічній праці постійно
використовую технологію проблемного навчання, вважаючи її основою активізації
та інтенсифікації діяльності учнів.Пропоную вашій увазі фрагментуроку з теми «Голонасінні»,щоскладається з багатьох проблемних запитань.
Учительдля школы-это то же
самое, что солнцедлявселенной. Онисточниктой силы, котораяприводит в движениевсюмашину. Последняязаржавеетв мертвомоцепенении, еслионне сможетвдохнуть внее жизньидвижение... А.Дистервег