Сайт МО учителей биологии

Меню сайта
Форма входа
Категории раздела
Уроки [35]
Презентации [5]
Внеклассные мероприятия [16]
Мастер-класс [5]
ПДС [13]
Инстуктивно-методические совещания [11]
Творческие работы учеников [6]
Мероприятия [22]
Фестиваль педагогических идей [5]
Поиск
Главная » Файлы » Внеклассные мероприятия

Матвиенко А.Б. ,(лицей№30). Выступление экологической агитбригады «Ековагон»
05.08.2012, 17:01

Починається виступ агітбригади "Ековагон”. Голос ведучого "за кадром”:

-Як сумно за вікном:ідуть дощі.Та пригадай, що ми відпочивали! І там,де узбережжям моря йшли, гірське повітря чисте ми вдихали!

Звучить пісня "Лето”. Команда виходить на сцену "паровозиком” і стає спиною до залу. На спинах прікріплено літери, що складаються у надпис:”ЕКОВАГОН”

 Ведучий (дуже” противним” голосом):

-Увага, увага! Після тривалого літнього відпочинку пасажири ековагона ліцею №30 прибувають до станції "Донецьк”! Обережно, двері відчиняються!

 Команда розгортається обличчям до залу і робить глибокий вдих.Після цього всі починають кахикати, витирати очі і хапатися за горло.

 -Що...це...таке?

-Це-наше донецьке повітря!

-Це – повітря? А чому їм дихати неможливо?

-Тому, що Донецька область займає перше місце по Україні по забрудненості повітря.

-Ну і яким чином ми тут живемо?

-Весело.Але – недовго!

 По "платформі” проходить людина с порожніми пластиковими пляшками, закрученими кришками, і викрикує:”Повітря, повітря, свіже чисте повітря, тільки що з Криму! Кому повітря?” Команда налітає, хапає пляшки, роблячи "кучу малу” , відкриває пляшки і починає підсилено дихати.Продавець уповзае зі сцени "на чотирьох”.

 -Ох. Відпустило! Ти диви, а ми за літо від Донецька відвикли!

-До речі, а яка у Донецьку сьогодні погода?

 Ведучий ("противним” голосом):

-Шановні дончане! Прослухайте повідомлення! За інформацією, отриманною від чергового інженера-синоптика, у зв”язку з перевищенням у повітрі гранично припустимих концентрацій оксидів азоту, сірки,фенолів, сірководню, аміаку і інших отрут у місті очікується дощ. Але не простий, а кислотний!

 -Ой, нене! На мене вже капає!

-Діставайте парасольки, мерщій!

 Всі учасники команди, крім одного, ховаються під парасольки.Товариш без парасольки стоїть, посміхаючись, і "втирає” дощ у волосся.

-Ти що робиш?

-Усе життя мріяв бути схожим на Гошу Куценко! Ось ще пару разів під нашим дощіком постою – і голову брити не потрібно буде!(Усі розводять руками)

-Так, друзі, ви як бажаєте, а я побіг додому – скучив! Тим більше, що дощ вже закінчився!(убігає)

-Йому добре, він близько живе!

-А ти де?

-Ну як тобі пояснити? Проїдеш три терікони, повернеш до металургійного заводу, потім километри два шпалами і як побачиш рідний Коксохімзавод –ось тут відразу я і живу.Заходь у гості!

(Злякано)-Дякую,іншим разом!

Хитаючись, повертається той, що "бігав додому”:

-Хлопці, допоможіть!

-Що скоїлося?

-Мені здається, не тільки ми добре відпочили. За той час, що мене вдома не було, підходи до під”їзду так сміттям завалило, що я пройти не можу- серед контейнерів заблукав!

-Куди ми повернулися?!І це – наше місто?

-Так. Це – наше місто І наш Донбас.

 ДАЛІ – ПО ОДНОМУ:

-Край, що займає 4,4% теріторії України.

-Край, що виробляє більш 25% промислової продукції країни.

-Край, що викидає до атмосфери більш 40% від загальної кількості забруднюючих її речовин – 1 місце по Україні!

-Край,що виливає у водойми 30,6% від загального об”єму стічних вод – 1 місце по Україні!

-Край, що дає 30% твердих відходів держави – 2 місце по Україні!

-Край, де за останні десятиріччя зникли 34 види рослин!

-Край, де середня тривалість життя – 66 років!

-Ми не бажаємо, щоб наша земля була землею тривоги та болю!

-Посади дерево!

-Збережи квітку!

-"Натисни” на сміття!(кожен натискає на порожню пластикову пляшку)

-І тоді рідна земля відповість тобі посмішкою!

ШИКУЮТЬСЯ "ПАРОВОЗИКОМ”, СПІВАЮТЬ ПІСНЮ, ПОТІМ МАШУТЬ ДО ЗАЛУ РУКАМИ І "ПАРОВОЗИКОМ” ВИХОДЯТЬ ЗІ СЦЕНИ      

  ПІСНЯ – ПІД МЕЛОДІЮ "БЛАКИТНОГО ВАГОНУ”

 І Землю ображаємо багато раз,

   Сонце затуляє димний чад.

   Відповідь тримати кожному із нас,

   Що довкілля має стільки втрат.

Приспів І:

   Стрічкою на вітру довгий шлях віється.

   Хоч затуляє нам небо терікон,

   Кожному,кожному в кращєє мріється,

   Котиться, котиться наш ековагон!

ІІ.Хай надія прорастає у серцях, 

    Справи наші хай на користь йдуть.

    Твердо ми ступаємо на екошлях

    І сади за нами розквітуть!

Приспів ІІ:

    Стрічкою на вітру довгий шлях віється.

    Разом поставимо ми сміттю кордон!

    Кожному, кожному в кращєє віриться,

    Котиться, котиться наш ековагон!

___________________

В залежності від назви учбового закладу і регіону, де він розташований, у текст можна вводити факти і цифри, що відповідають саме місцевим умовам. Крім того, у російськомовних школах та класах пропонується використовувати такий текст пісні:

 I Землю мы обидели, конечно, зря,

   Солнце закрывают пыль и чад.

   Это нам стерпеть уже никак нельзя –

   Ведь природа плачет от утрат!

Припев I:

   Черною лентою дым из труб стелется,

   Слева завод стоит, справа – террикон.

   Каждому, каждому в лучшее вериться.

   Катится, катится наш эковагон!

II Все долги природе мы должны вернуть,

    Ей на пользу пусть дела идут.

    С твердостью вступаем мы на экопуть

    И сады за нами расцветут!

Припев II:

    Скатертью, скатертью  долгий путь стелется

    И засинеет вновь ярко небосклон.

    Каждому, каждому в лучшее вериться,

    Катится, катится наш эковагон!

 Після виступу агітбригади проводиться”ЕКОВІКТОРИНА”, розрахована на роботу з 2 або більшою кількістю команд та групою вболівальників.Відповіді команд оцінює жюрі, відповіді вболівальників – ведучі, що заохочують правильні відповіді солодкими сувенірами.

      1 ВЕДУЧИЙ:

   Друзі! Тільки що ми з вами прослухали виступ агітбрігади "Ековагон”. Учасники агітбригади показали нам, як сильно забруднена прироода краю, в якому ми живемо.Вирішувати проблеми довкіллядоведеться нам, підростаючому поколінню України.

 2 ВЕДУЧИЙ:

А щоб вирішити проблему, її потрібно досконально вивчити. Ваши знання з”ясують запитання еколого-натуралістичної вікторини.Оцінювати їх буде жюрі у складі...

1 ВЕДУЧИЙ:

Нагадуємо, що сьогодні у нас змагаються команди...і...класів. І вони отримують перше запитання:

 1).ЯК ВПЛИВАЄ НА ДОВКІЛЛЯ ЗАБРУДНЕННЯ ПОВІТРЯ?ЯКИМИ ШЛЯХАМИ ЙОГО МОЖНА ЗМЕНШИТИ?

2 ВЕДУЧИЙ:
А доки команди працюють, просимо на наші запитання відповісти вболівальників:

-Яка наука вивчає взаємовідносини організма та середовища його існування?

(екологія)

-Як зветься частина оболонок Землі, що заселена живими істотами?(біосфера)

-Чому у атмосфері життя не підіймається вище, ніж 15-18 км?(там міститься озоновий шар, що захищає нас від ультрафіолетового опромінювання)

-Як глибоко можна відшукати життя у літосфері?(до глибини 2-3 км)

-Закінчить речення: життя є там, де є...(вода)

-Назвіть найголовніше джерело енергії у біосфері (Сонце)

1 ВЕДУЧИЙ

Молодці, вболівальники! А зараз послухаємо відповіді команд і висновки жюрі.

2 ВЕДУЧИЙ:

Наступне запитання, над яким пропонується попрацювати командам:

2) У ДОНБАСІ РОЗВИНЕНА ВУГЛЕДОБУВНА ПРОМИСЛОВІСТЬ. ВСЮДИ МИ БАЧИМО ТЕРИКОНИ. ЯКУ НЕБЕЗПЕКУ ВОНИ УЯВЛЯЮТЬ ДЛЯ ДОВКІЛЛЯ? ЩО, З ВАШОЇ ТОЧКИ ЗОРУ, МОЖНА ЗРОБИТИ З ТЕРИКОНАМИ?

1 ВЕДУЧИЙ:

І знов ми задаємо запитання вболівальникам:

-Чому ліси звуть "зеленими легенями” планети? (вони погланають вуглекислий газ, а виділяють кисень)

-Що з себе уявляє "ланцюг живлення”? (послідовність організмів, що живляться один одним)

-Які організми стоять на початку ланцюгов живлення? (зелені рослини)

-Чому ланцюги живлення починаються з рослин? (вони здатні утворювати органічні речовини з неорганічних, тобто є автотрофами)

-Яка речовина дозволяє рослинам  поглинати енергію Сонця? (хлорофіл)

-Як зветься процес утворення органічних речовин за  рахунок енергії Сонця?       (фотосинтез)

-Яка солодка речовина утворюється в процесі фотосинтнзу?( глюкоза)

2 ВЕДУЧИЙ:

 Настав час вислухати відповіді команд. А потім ми запросимо висловити свою думку жюрі.

1 ВЕДУЧИЙ:

З виступу агітбригади ми дізналися, що у нашому краї зникли або стали рідкісними багато з видів рослин. Але ж рослини – основа існування біосфери, ви вже зрозуміли це з відповідей вболівальників. Тому наше наступне запитання командам:

3)ЗАВДЯКИ ЯКИМ ДІЯМ ЛЮДИНИ І ЛЮДСТВА У ЦІЛОМУ РОСЛИНИ ЗНИКАЮТЬ З ЛИЦЯ ЗЕМЛІ? ЯКИМ РОСЛИНАМ, З ВАШОЇ ТОЧКИ ЗОРУ, ЗАГРОЖУЄ НАЙБІЛЬША НЕБЕЗПЕКА?

2 ВЕДУЧИЙ:

І знов ми пропонуємо запитання вболівальникам. Це – запитання про світ рослин.

-Чи є рослини, що живляться тваринами? (так, є, наприклад, комахоїдна росиця)

-Чому велика кількість рослин має яскраві, красиві квітки? (такими квітками вони приваблюють своїх запилювачів)

-Кто запилює квітки баобаба? (кажани)

-Чим живляться пташки колібрі? (нектаром)

-На листку якої водної рослини може стояти п”ятирічна дитина? (Вікторія регія – водяна лілея річки Амазонки)

-Назвіть рослину,з якої у давньому Єгипті виробляли матеріал для письма? (папірус)

1 ВЕДУЧИЙ:

Команди готові?Давайте вислухаємо їх відповіді і запросимо жюрі їх оцінити!

2 ВЕДУЧИЙ:

Так, природу необхідно охороняти. Але як? Це й буде останнім запитанням для команд:

4) Назвіть відомі вам напрямки і форми охорони природи

1 ВЕДУЧИЙ:

І останні запитання вболівальникам. Вони присвячені  впливу живих організмів на наше життя і на життя природи.

-Яка корисна копалина, з якою ви зустрічаєтесь майже щоденно, утворилась з мікроскопічних черепашок прадавніх морських мешканців? ( крейда)

-Які тварини будують острови?( корали)

-Яка коштовність утворюється непримітними морськими мешканцями?( перлина)

-Яка дорогоцінність утворилася зі смоли прадавніх рослин? (бурштин)

-Яку пружню речовину здобувають з соку дерева гєвєя? (каучук)

-Яка капуста не росте на грядці у городі? (морська)

2 ВЕДУЧИЙ:

Ось і закінчується наше єкологічне змагання. Давайте вислухаємо відповіді команд і запросимо жюрі підвести підсумки.Але головним висновком нашої зустрічі повинно стати розуміння того, що людина є частиною природи. І вона зобов”язана зберігти багатства світу, у якому живе.

   Жюрі підводить підсумки. Наприкінці звучить пісня "Не рубай калину біля хати...” ( у російськомовних класах- "Родная, родная, родная земля!”)

Категория: Внеклассные мероприятия | Добавил: kariatida97 | Теги: агитбригада
Просмотров: 690 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0


Учитель
для школы - это то же самое, что солнце для вселенной. Он источник той силы, которая приводит в движение всю машину. Последняя заржавеет в мертвом оцепенении, если он не сможет вдохнуть в нее жизнь и движение ...
                        А. Дистервег



Календарь
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Copyright MyCorp © 2024
Создать бесплатный сайт с uCoz