Починається виступ
агітбригади
"Ековагон”. Голос ведучого "за кадром”:
-Як сумно за
вікном:ідуть дощі.Та пригадай, що ми відпочивали! І там,де узбережжям моря
йшли, гірське повітря чисте ми вдихали!
Звучить пісня "Лето”. Команда виходить на сцену "паровозиком” і стає спиною
до залу. На спинах прікріплено літери, що складаються у надпис:”ЕКОВАГОН”
Ведучий (дуже” противним” голосом):
-Увага, увага! Після тривалого літнього відпочинку пасажири ековагона ліцею
№30 прибувають до станції "Донецьк”! Обережно, двері відчиняються!
Команда розгортається обличчям до залу і робить глибокий вдих.Після цього
всі починають кахикати, витирати очі і хапатися за горло.
-Що...це...таке?
-Це-наше донецьке повітря!
-Це – повітря? А чому їм дихати неможливо?
-Тому, що Донецька область займає перше місце по Україні по забрудненості
повітря.
-Ну і яким чином ми тут живемо?
-Весело.Але – недовго!
По "платформі” проходить людина с порожніми пластиковими пляшками,
закрученими кришками, і викрикує:”Повітря, повітря, свіже чисте повітря, тільки
що з Криму! Кому повітря?” Команда налітає, хапає пляшки, роблячи "кучу малу” ,
відкриває пляшки і починає підсилено дихати.Продавець уповзае зі сцени "на
чотирьох”.
-Ох. Відпустило! Ти диви, а ми за літо від Донецька відвикли!
-До речі, а яка у Донецьку сьогодні погода?
Ведучий ("противним” голосом):
-Шановні дончане! Прослухайте повідомлення! За інформацією, отриманною від
чергового інженера-синоптика, у зв”язку з перевищенням у повітрі гранично
припустимих концентрацій оксидів азоту, сірки,фенолів, сірководню, аміаку і
інших отрут у місті очікується дощ. Але не простий, а кислотний!
-Ой, нене! На мене вже капає!
-Діставайте парасольки, мерщій!
Всі учасники команди, крім одного, ховаються під парасольки.Товариш без
парасольки стоїть, посміхаючись, і "втирає” дощ у волосся.
-Ти що робиш?
-Усе життя мріяв бути схожим на Гошу Куценко! Ось ще пару разів під нашим
дощіком постою – і голову брити не потрібно буде!(Усі розводять руками)
-Так, друзі, ви як бажаєте, а я побіг додому – скучив! Тим більше, що дощ
вже закінчився!(убігає)
-Йому добре, він близько живе!
-А ти де?
-Ну як тобі пояснити? Проїдеш три терікони, повернеш до металургійного
заводу, потім километри два шпалами і як побачиш рідний Коксохімзавод –ось тут
відразу я і живу.Заходь у гості!
(Злякано)-Дякую,іншим
разом!
Хитаючись, повертається той, що "бігав додому”:
-Хлопці, допоможіть!
-Що скоїлося?
-Мені здається, не тільки ми добре відпочили. За той час, що мене вдома не
було, підходи до під”їзду так сміттям завалило, що я пройти не можу- серед
контейнерів заблукав!
-Куди ми повернулися?!І це – наше місто?
-Так. Це – наше місто І наш Донбас.
ДАЛІ – ПО ОДНОМУ:
-Край, що займає 4,4% теріторії України.
-Край, що виробляє більш 25% промислової продукції країни.
-Край, що викидає до атмосфери більш 40% від загальної кількості забруднюючих
її речовин – 1 місце по Україні!
-Край,що виливає у водойми 30,6% від загального об”єму стічних вод – 1
місце по Україні!
-Край, що дає 30% твердих відходів держави – 2 місце по Україні!
-Край, де за останні десятиріччя зникли 34 види рослин!
-Край, де середня тривалість життя – 66 років!
-Ми не бажаємо,
щоб наша земля була землею тривоги та болю!
-Посади дерево!
-Збережи квітку!
-"Натисни” на сміття!(кожен натискає на порожню пластикову пляшку)
-І тоді рідна
земля відповість тобі посмішкою!
ШИКУЮТЬСЯ "ПАРОВОЗИКОМ”, СПІВАЮТЬ ПІСНЮ, ПОТІМ МАШУТЬ ДО ЗАЛУ РУКАМИ І
"ПАРОВОЗИКОМ” ВИХОДЯТЬ ЗІ СЦЕНИ
ПІСНЯ – ПІД МЕЛОДІЮ "БЛАКИТНОГО
ВАГОНУ”
І Землю ображаємо багато раз,
Сонце затуляє димний чад.
Відповідь тримати кожному із нас,
Що довкілля має стільки втрат.
Приспів І:
Стрічкою на вітру довгий шлях
віється.
Хоч затуляє нам небо терікон,
Кожному,кожному в кращєє мріється,
Котиться, котиться наш ековагон!
ІІ.Хай надія прорастає у серцях,
Справи наші хай на користь йдуть.
Твердо ми ступаємо на екошлях
І сади за нами розквітуть!
Приспів ІІ:
Стрічкою на вітру довгий шлях
віється.
Разом поставимо ми сміттю кордон!
Кожному, кожному в кращєє
віриться,
Котиться, котиться наш ековагон!
___________________
В залежності від назви учбового закладу і регіону, де він розташований, у
текст можна вводити факти і цифри, що відповідають саме місцевим умовам. Крім
того, у російськомовних школах та класах пропонується використовувати такий
текст пісні:
I Землю мы обидели, конечно, зря,
Солнце закрывают пыль и чад.
Это нам стерпеть уже никак нельзя –
Ведь природа плачет от утрат!
Припев I:
Черною лентою дым из труб стелется,
Слева завод стоит, справа – террикон.
Каждому, каждому в лучшее вериться.
Катится, катится наш эковагон!
II Все долги
природе мы должны вернуть,
Ей на пользу пусть дела идут.
С твердостью вступаем мы на экопуть
И сады за нами расцветут!
Припев II:
Скатертью, скатертью долгий путь стелется
И засинеет вновь ярко небосклон.
Каждому, каждому в лучшее вериться,
Катится, катится наш эковагон!
Після виступу
агітбригади проводиться”ЕКОВІКТОРИНА”, розрахована на роботу з 2 або більшою
кількістю команд та групою вболівальників.Відповіді команд оцінює жюрі,
відповіді вболівальників – ведучі, що заохочують правильні відповіді солодкими
сувенірами.
1 ВЕДУЧИЙ:
Друзі! Тільки що ми з вами
прослухали виступ агітбрігади "Ековагон”. Учасники агітбригади показали нам, як
сильно забруднена прироода краю, в якому ми живемо.Вирішувати проблеми
довкіллядоведеться нам, підростаючому поколінню України.
2 ВЕДУЧИЙ:
А
щоб вирішити проблему, її потрібно досконально вивчити. Ваши знання з”ясують
запитання еколого-натуралістичної вікторини.Оцінювати їх буде жюрі у складі...
1 ВЕДУЧИЙ:
Нагадуємо, що сьогодні у нас змагаються команди...і...класів. І вони
отримують перше запитання:
1).ЯК ВПЛИВАЄ НА ДОВКІЛЛЯ
ЗАБРУДНЕННЯ ПОВІТРЯ?ЯКИМИ ШЛЯХАМИ ЙОГО МОЖНА ЗМЕНШИТИ?
2 ВЕДУЧИЙ:
А доки команди працюють, просимо на наші запитання відповісти вболівальників:
-Яка наука вивчає взаємовідносини організма та середовища його існування?
(екологія)
-Як зветься частина оболонок Землі, що заселена живими істотами?(біосфера)
-Чому
у атмосфері життя не підіймається вище, ніж 15-18 км?(там міститься озоновий
шар, що захищає нас від ультрафіолетового опромінювання)
-Як глибоко можна відшукати життя у літосфері?(до глибини 2-3 км)
-Закінчить речення: життя є там, де є...(вода)
-Назвіть найголовніше джерело енергії у біосфері (Сонце)
1 ВЕДУЧИЙ
Молодці, вболівальники! А зараз послухаємо відповіді команд і висновки
жюрі.
2 ВЕДУЧИЙ:
Наступне запитання, над яким пропонується попрацювати командам:
2) У ДОНБАСІ РОЗВИНЕНА ВУГЛЕДОБУВНА ПРОМИСЛОВІСТЬ. ВСЮДИ МИ БАЧИМО
ТЕРИКОНИ. ЯКУ НЕБЕЗПЕКУ ВОНИ УЯВЛЯЮТЬ ДЛЯ ДОВКІЛЛЯ? ЩО, З ВАШОЇ ТОЧКИ ЗОРУ,
МОЖНА ЗРОБИТИ З ТЕРИКОНАМИ?
1 ВЕДУЧИЙ:
І знов ми задаємо запитання вболівальникам:
-Чому ліси звуть "зеленими легенями” планети? (вони погланають вуглекислий
газ, а виділяють кисень)
-Що з себе уявляє "ланцюг живлення”? (послідовність організмів, що
живляться один одним)
-Які організми стоять на початку ланцюгов живлення? (зелені рослини)
-Чому ланцюги живлення починаються з рослин? (вони здатні утворювати
органічні речовини з неорганічних, тобто є автотрофами)
-Яка речовина дозволяє рослинам
поглинати енергію Сонця? (хлорофіл)
-Як зветься процес утворення органічних речовин за рахунок енергії Сонця? (фотосинтез)
-Яка солодка речовина утворюється в процесі фотосинтнзу?( глюкоза)
2 ВЕДУЧИЙ:
Настав час вислухати відповіді
команд. А потім ми запросимо висловити свою думку жюрі.
1 ВЕДУЧИЙ:
З виступу агітбригади ми дізналися, що у нашому краї зникли або стали
рідкісними багато з видів рослин. Але ж рослини – основа існування біосфери, ви
вже зрозуміли це з відповідей вболівальників. Тому наше наступне запитання
командам:
3)ЗАВДЯКИ ЯКИМ ДІЯМ ЛЮДИНИ І ЛЮДСТВА У ЦІЛОМУ РОСЛИНИ ЗНИКАЮТЬ З ЛИЦЯ
ЗЕМЛІ? ЯКИМ РОСЛИНАМ, З ВАШОЇ ТОЧКИ ЗОРУ, ЗАГРОЖУЄ НАЙБІЛЬША НЕБЕЗПЕКА?
2 ВЕДУЧИЙ:
І знов ми пропонуємо запитання вболівальникам. Це – запитання про світ
рослин.
-Чи є рослини, що живляться тваринами? (так, є, наприклад, комахоїдна
росиця)
-Чому велика кількість рослин має яскраві, красиві квітки? (такими квітками
вони приваблюють своїх запилювачів)
-Кто запилює квітки баобаба? (кажани)
-Чим живляться пташки колібрі? (нектаром)
-На листку якої водної рослини може стояти п”ятирічна дитина? (Вікторія
регія – водяна лілея річки Амазонки)
-Назвіть рослину,з якої у давньому Єгипті виробляли матеріал для письма?
(папірус)
1 ВЕДУЧИЙ:
Команди готові?Давайте вислухаємо їх відповіді і запросимо жюрі їх оцінити!
2 ВЕДУЧИЙ:
Так, природу необхідно охороняти. Але як? Це й буде останнім запитанням для
команд:
4)
Назвіть відомі вам напрямки і форми охорони природи
1 ВЕДУЧИЙ:
І останні запитання вболівальникам. Вони присвячені впливу живих організмів на наше життя і на
життя природи.
-Яка корисна копалина, з якою ви зустрічаєтесь майже щоденно, утворилась з
мікроскопічних черепашок прадавніх морських мешканців? ( крейда)
-Які тварини будують острови?( корали)
-Яка коштовність утворюється непримітними морськими мешканцями?( перлина)
-Яка дорогоцінність утворилася зі смоли прадавніх рослин? (бурштин)
-Яку пружню речовину здобувають з соку дерева гєвєя? (каучук)
-Яка капуста не росте на грядці у городі? (морська)
2 ВЕДУЧИЙ:
Ось і закінчується наше єкологічне змагання. Давайте вислухаємо відповіді
команд і запросимо жюрі підвести підсумки.Але головним висновком нашої зустрічі
повинно стати розуміння того, що людина є частиною природи. І вона зобов”язана
зберігти багатства світу, у якому живе.
Жюрі підводить підсумки.
Наприкінці звучить пісня "Не рубай калину біля хати...” ( у російськомовних
класах- "Родная, родная, родная земля!”)
|